Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Multimedializace produkce České tiskové kanceláře se zaměřením na audioservis a videoservis
Sýkorová, Kateřina ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Diplomová práce Multimedializace produkce České tiskové kanceláře se zaměřením videoservis se zabývá proměnami, které se v agentuře udály v nástupem digitalizace, internetu a moderních technologií. ČTK se působením těchto vlivů stala konvergovanou multimediální agenturou nabízející kromě tradičního textového a fotografického zpravodajství také infografické, zvukové a audiovizuální zpravodajství. Práce popisuje, na základě rozhovorů se zaměstnanci ČTK, jak probíhal vznik a vývoj audioservisu od roku 2000 a videoservisu od roku 2006 do současnosti. Zároveň průběhu let transformoval objem těchto servisů. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy zjišťuje, jakým způsobem se proměnili mluvčí ve zvukovém zpravodajství a zastoupení zdrojů ve videozpravodajství.
Multimedializace agenturní produkce se zaměřením na infografický servis.
Zuska, Adam ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Zpravodajské agentury se v éře digitalizace a internetu snaží co nejlépe využít všech dostupných prostředků k co nejefektivnějšímu podání informací s důrazem na přesnost, jasnost a srozumitelnost. Zejména proto je nedílnou součástí současné agenturní produkce kromě tradičního textového zpravodajství také multimediální servis. Fotografie v něm doplňují videa, zvukové soubory a infografický servis. Skrze nejrůznější tabulky, grafy, diagramy a vícerozměrné animace může čtenář snadno získat ucelený přehled informací o momentálním dění či zhlédnout schematicky ztvárněnou událost, kterou se nepodařilo zachytit na video. Tato práce pojednává o procesu multimedializace produkce České tiskové kanceláře s konkrétními ukázkami na příkladu zpravodajské infografiky. V teoretické části rozebírá jednotlivé aspekty - rozkrývá významy pojmu multimedializace, popisuje činnost zpravodajských agentur a nastiňuje náležitosti tvorby efektivní informační grafiky. V praktické části se zabývá vlastním popisem tvorby infografiky v České tiskové kanceláři, a to jak v současné době, tak v historickém vývoji. Součástí je také kvantitativní přehled produkce infografiky od roku 1992 do roku 2011 a interpretace vývoje jejího objemu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.